Prøver og kartlegginger

Alle prøvene er ment som hjelp for lærerne i deres arbeid med og for elevene. Det er viktig at vi vet hver enkelt elevs ståsted slik at vi kan gi best mulig tilpasset opplæring - for alle.

Gjennom prøvene får vi blant annet hjelp til å finne de som trenger større utfordringer og de som trenger mer støtte.

De statlige, nasjonale samt Osloprøvene står oppført i kalenderen på førstesiden. Du kan lese mer om prøvene på Osloskolens nettsider samt Utdanningsdirektoratets nettsider

Den internasjonale prøven PIRLS er en stor internasjonal undersøkelse av 10-åringers leseferdighet. I Norge er det 5. trinn som deltar. Den gjennomføres hvert 5. år gjennom Lesesenteret i Stavanger. I 2021 er to av klassene ved Høybråten skole med i denne undersøkelsen.

Prøvekalender 2023 - 24

Prøvekalender for Høybråten skole:

1. trinn:

2. trinn: