Kosthold og fysisk aktivitet

Aktive elever

Kosthold

Ved Høybråten skole skal vi tilrettelegge for måltider som fremmer matglede, sosialt samvær, trivsel, gode vaner og sunne valg. Retningslinjer for mat og måltider ved Høybråten skole er en ytterligere presering av skolens lokale tilpasninger, basert på Nasjonal faglig retningslinje for mat og måltider i skolen og Retningslinje for kosthold i skole og aktivitetsskole i bydel Stovner.

Fysisk aktivitet

Ved Høybråten skole skal vi tilrettelegge for en aktiv hverdag som fremmer sosialt samvær, trivsel og gode vaner. Fysisk aktivitet omfatter omtrent all aktivitet utover søvn og hvile. Aktivitet kan være med liten eller høy intensitet. Vår holdning er at all aktivitet har betydning. Retningslinjer for fysisk aktivitet ved Høybråten skole er skolens lokale tilpasninger, basert på Helsedirektoratets arbeid for fysisk aktivitet – lokalt folkehelsearbeid.