Høybråten skole som kunstlaboratorium

Engasjerte og motivert elever

Kunst i Skolen arbeider for at visuell kunst skal få en sentral plass i lærings- og holdningsdannende arbeid i skolen. 5. trinn hos oss er så heldige at de får være med på dette spennende prosjektet.

Denne uken og de kommende ukene er Kunst i Skolen på Høybråten og gjennomfører ulike aktiviteter i grupper på 5. trinn. Metodikken "KunstLab KiS" legger stor vekt på en uhøytidelig og tverrfaglig tilnærming til kunsten. I denne runden ble elevene delt i mindre grupper og fikk tildelt et kunstverk som befinner seg her på Høybråten skole!

De skulle så studere det verket, ta mål, skrive om hva de så og hva de tenkte om det de så. Etterpå fikk de velge hva de ville lage, inspirert av kunsten de hadde studert. Målet med denne arbeidsmetoden var å la elevene få mulighet til å gå dypt inn i et bilde eller et kunstverk og følge egne assosiasjoner. Vi gleder oss til å se mer av hva elevene på Høybråten blir inspirert til å lage!